Zadzwoń lub napisz

skorzystaj z formularza

Odzyskanie świadczenia urlopowego z Danii - Feriepenge

Wypłata świadczenia urlopowego Feriepenge

Pracowałeś legalnie na terenie Danii, twój pracodawca odprowadzał składki na konto wakacyjne (Feriekonto)? Skontaktuj się z naszym biurem, pomożemy w odzyskaniu świadczenia urlopowego.

Feriepenge to ekwiwalent urlopowy przysługujący każdemu legalnie podejmującemu zatrudnienie na terenie Danii pracownikowi za niewykorzystany urlop wypoczynkowy.

Pracując na terenie Danii masz prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze 5 tygodni w skali całego roku. W przypadku krótszego okresu zatrudnienia pracownik nabiera prawo do części urlopu tj. około 2,08 dnia urlopu za każdy przepracowany miesiąc.

Pieniądze odkładane są na specjalny fundusz tzw. Feriekonto. W marcu roku następnego po zakończeniu pracy pracownik otrzymuje listownie informację dotyczącą środków pieniężnych zgromadzonych w kasie Feriekonto.

Posiadasz numer CPR, otrzymałeś korespondencję z Feriekonto? Skontaktuj się z naszą firmą. Prześlemy komplet dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku o zwrot świadczenia urlopowego.

Pieniądze za niewykorzystany urlop wypoczynkowy zostaną przelane z Feriekonto na NemKonto (rachunek bankowy zarejestrowany w NemSystem).

Jeżeli nie posiadasz jeszcze NemKonta w Danii – zachęcamy do kontaktu z naszym biurem w celu zarejestrowania rachunku w NemSystem.

Więcej informacji na temat Nemkonta znajdziecie Państwo tutaj: rejestracja konta bankowego w NEMkonto.