Zadzwoń lub napisz

+48 602 370 506 +48 32 294 92 63 info@zwrotpodatkow.pl

lub

skorzystaj z formularza

Zwrot podatku z Niemiec - procedura


Procedura zwrotu podatku za pracę w Niemczech

Zwrot podatku z Niemiec należy się osobom, które podejmowały legalne zatrudnienie w tym kraju i posiadają dokumenty potwierdzające ich pracę w Niemczech. Procedura dotycząca rozliczenia podatkowego z Niemiec została przez nas maksymalnie uproszczona. Dzięki temu będą Państwo mogli szybko i bez większych problemów złożyć wniosek o zwrot podatku z Niemiec. W celu rozpoczęcia procedury odzyskiwania należnego podatku z Niemiec prosimy, aby zapoznali się Państwo z wytycznymi przedstawionymi poniżej.

1. Kontakt z naszym biurem podatkowym

Chcąc rozpocząć procedurę rozliczeniową należy w pierwszej kolejności skontaktować się z naszym biurem. W tym celu prosimy, aby wybrali Państwo najdogodniejszy dla siebie sposób kontaktu:

  •  formularz kontaktowy – znajdujący się po prawej stronie
  •  poczta e-mail: info@zwrotpodatkow.pl
  •  telefon kontaktowy: +48 32 294 92 63 lub +48 602 370 506
  •  wizyta w naszym biurze

Wybierając odpowiednią formę kontaktu z nami, mogą Państwo uzyskać niezbędne informacje na temat zwrotu podatku z Niemiec.

2. Kompletowanie potrzebnych dokumentów

Każdy wniosek podatkowy wymaga potwierdzenia w postaci odpowiednich dokumentów. Część z nich możemy przesłać do Państwa za pomocą poczty tradycyjnej lub drogą e-mailową. W przypadku dokumentów przesłanych elektronicznie należy uwzględnić fakt, iż trzeba je będzie samemu wydrukować. Dodatkowo należy pamiętać, że do wniosku dołączyć trzeba dokumenty jakie otrzymali Państwo od niemieckiego pracodawcy lub z niemieckiego urzędu. Dokumenty, jakie otrzymają Państwo z naszego biura trzeba wypełnić i podpisać. Więcej informacji na ten temat znajdą Państwo w dziale Dokumenty.

3. Dostarczenie dokumentów do naszego biura

Komplet oryginalnych dokumentów, wraz z załączonymi formularzami otrzymanymi z naszego biura należy przesłać listem poleconym na nasz adres:

„Jubira” F.H.U. ul. Sienkiewicza 25b/1 41-200 Sosnowiec woj. śląskie z dopiskiem „Zwrot podatku Niemcy”

Uwaga! Prosimy o nieprzesyłanie dokumentów listem zwykłym bez potwierdzenia odbioru. Nasze biuro nie ponosi odpowiedzialności za sposób doręczenia przesyłki. W przypadku nieprawidłowości ze strony poczty lub firmy kurierskiej mogą Państwo stracić szansę na uzyskanie zwrotu podatku z Niemiec. Dlatego dokumenty powinny być przesyłane zawsze listem poleconym. Przed ich wysłaniem prosimy, aby sporządzili Państwo kserokopie wszystkich oryginalnych dokumentów.

4. Kalkulacja wysokości zwrotu podatku

Po otrzymaniu od Państwa niezbędnych dokumentów potwierdzających zatrudnienie w Niemczech, a także wysokość przychodów uzyskanych w tym kraju, będziemy mogli wyliczyć szacunkową kwotę zwrotu podatku. Dzięki temu już przed przesłaniem wniosku do niemieckiego urzędu, będą mogli Państwo dowiedzieć się ile pieniędzy będziemy w stanie dla Państwa odzyskać.

5. Przesłanie wniosku do niemieckiego urzędu

Po skompletowaniu wniosku podatkowego, w Państwa imieniu składamy go w odpowiednim urzędzie w Niemczech. Przez cały okres oczekiwania na decyzję monitorujemy Państwa rozliczenie przesyłając ponaglenia i utrzymując korespondencję z urzędem w Niemczech. Czas oczekiwania na zwrot podatku jest szacowany na około 3 – 6 miesięcy. W przypadku pytań ze strony urzędników prowadzących Państwa rozliczenie staramy się na bieżąco reagować, aby czas oczekiwania na decyzję nie został wydłużony. W razie potrzeby przesyłamy do urzędu stosowne odwołanie, aby umożliwić Państwu odzyskanie pełnej kwoty zwrotu. Zawsze doprowadzamy rozliczenie do końca.

6. Przekazanie przyznanego przez urząd zwrotu podatku

Pieniądze z tytułu zwrotu podatku są przekazywane bezpośrednio na Państwa rachunek bankowy przez niemiecki urząd podatkowy. Po zakończeniu procedury rozliczeniowej otrzymają Państwo od nas decyzję podatkową.

pokaż podstrony